Od czego zacząć pozycjonowanie?

Posiadanie własnej strony internetowej, która ma sprzedawać lub zachęcać do skorzystania z usług, ma sens tylko wówczas jeśli użytkownicy na nią trafiają. Liczba użytkowników odwiedzających stronę internetową jej wprost proporcjonalna do pozycji strony w wynikach wyszukiwania Google lub innej popularnej w danym kraju wyszukiwarki. Im wyższa pozycja, tym większa liczba klientów wchodzi na stronę www.

Ma to związek z zachowaniami użytkowników internetu – odwiedzają oni najczęściej do dziesięciu stron wyświetlanych w wynikach wyszukiwarki. Oznacza to, że zasadniczo po przejrzeniu pierwszej karty wyników podejmują oni decyzję zakupową. Wynika to poniekąd trochę z lenistwa, oraz oszczędności czasu, którego nie chcą tracić zbyt wiele. Jest to także kwestią postrzegania firm, które znajdują się w TOP10 jako godnych zaufania. Osiągnięcie wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania jest zatem sposobem na zwiększenie sprzedaży oraz budowę wizerunku firmy.

 

Pozycjonowanie najlepiej zaczynać już na etapie zlecenia wykonania strony www. Dobrze jest zlecić jej stworzenie agencji, która zajmuje się także pozycjonowaniem, wówczas mamy pewność, że będzie ona zgodna ze standardami Google i przygotowana tak, by jej pozycjonowanie było znacznie łatwiejsze. Cechy, które koniecznie powinna mieć taka strona to:

  • „czysty kod”, czyli bez niepotrzebnych fragmentów, które mogą spowalniać stronę,
  • zoptymalizowane grafiki, czyli grafiki o jak najmniejszym rozmiarze przy zachowaniu jednocześnie ich jakości,
  • metadane – strona powinna także mieć uzupełnione metadane, czyli między innymi krótki osób, który pojawia się w Google pod linkiem do niej prowadzącym,
  • bogatą zawartość tekstową – tekst na stronie to nie tylko marketingowa zachęta do skorzystania z usług firmy, to także treść w oparciu, o która strona będzie wyświetlała się w wynikach wyszukiwania. Teksty powinny być profesjonalne, unikalne oraz powinny zawierać słowa kluczowe, czyli frazy po wpisaniu, których użytkownik zobaczy stronę w wynikach wyszukiwania,
  • wersję mobilną – strona powinna prawidłowo wyświetlać się zarówno na urządzeniach stacjonarnych, jak i na telefonach komórkowych,
  • domena strony nie powinna być obciążona złą historią – innymi słowy, jeśli domena wcześniej była przez kogoś używana należy się upewnić, że nie były to strony przez Google banowane lub rozpoznawane jako niewiarygodne.

 

To kilka podstawowych zasad, które powinny zostać spełnione, aby pozycjonowanie strony stało się łatwiejsze. Jednak nie zawsze tworzymy stronę od nowa. Jeśli masz już swoją stronę i klienci się do niej przyzwyczaili, ale chcesz osiągać lepsze wyniki, wówczas trzeba przeprowadzić analizę strony pod kątem wyszukiwarki internetowej, tak zwany – audyt seo. Na tej podstawie można określić, gdzie popełniono błędy w budowie strony i w jaki sposób można ją ulepszyć, aby osiągała wyższe pozycje w wynikach wyszukiwania. Odpowiednia budowa strony jest, bowiem jednym z istotnych czynników wpływających na pozycję strony w wyszukiwarce.