Sztuczna inteligencja
Rok 2016 okazał się rokiem rozwoju sztucznej inteligencji i coraz częstszego wykorzystywania jej w biznesie. W roku 2017 ten trend będzie się prawdopodobnie utrzymywał. Na ten moment sztuczna inteligencja w Polsce nie jest jeszcze specjalnie popularnym tematem, aczkolwiek jest już co najmniej kilka firm bazujących na jej możliwościach.
Rozszerzona (AR) i wirtualna (VR) rzeczywistość
W 2016 na rynku pojawiły się w końcu okulary HoloLens Microsoftu, które wykorzystywane są już nawet w Polsce (więcej: http://antyweb.pl/hololens-polska/). Okulary kosztują 3 lub 5 tysięcy dolarów w zależności od wersji, więc raczej nie będą póki co zabawką dla każdego, ale też nie taki był ich cel.
Również w tym roku na rynku pojawiła się gra „Pokemon Go”, która na szeroką skalę wykorzystuje zjawisko rozszerzonej rzeczywistości. Jest już podobno nawet wersja Pokemonów na HoloLens, ale tylko w wersji „do zobaczenia”, bo została stworzona przez indywidualnego projektanta, który gdyby spróbował ją sprzedać lub udostępnić, musiałby zapłacić ogromne odszkodowania posiadaczom praw autorskich.
Te dwa symbole wykorzystania rozszerzonej rzeczywistości otwierają drogę dla nowych zastosowań tej technologii w biznesie w 2017 roku.
Oczywiście cały czas rozwijane są też technologie wirtualnej rzeczywistości, ale póki co trochę o nich ucichło. Kto wie, może w 2017 VR da znów o sobie znać.
Własny biznes
Zdecydowanie polecam zainteresować się tymi dwoma technologiami. Hardware w postaci gogli HoloLens i software w postaci Sztucznej Inteligencji może stać się strzałem w dziesiątkę dla Waszego biznesu w 2017 roku.
Powodzenia i szczęśliwego 2017 🙂