Zaangażowani pracownicy to podstawa każdego biznesu. Pracownicy, którzy nie są zainteresowani pracą to porażka każdego biznesu. Jak więc zadbać o to, aby nasz biznes odnosił sukcesy i pracownicy byli zaangażowani?
Przede wszystkim warto uwspólnić misję firmy, tak aby każda osoba pracująca w naszej firmie wiedziała czym tak naprawdę się zajmujemy na poziomie odrobinę wyższym niż: sprzątanie biura, archiwizowanie danych, rozmowy z klientami, generowanie raportów, etc. Nasza firma może mieć misję w stylu: zapewnienie lokalnej społeczności miejsca, w którym będzie można zjeść najlepsze ciastko w najmilszej atmosferze, albo stworzenie nowego produktu, który sprawi, że osobom starszym lub chorym będzie się lepiej żyło. Dobrze jest najpierw samemu / samej wiedzieć jaką misję ma nasza firma idealna przed przekazaniem tej misji pracownikom naszej firmy.
Poza uwspólnieniem misji na poziomie ‚meta’, warto też zadbać o integrację pracowników i o to, aby każda osoba pracująca w naszej firmie czuła się częścią zespołu bez względu na to jaką pracę wykonuje, gdyż każda praca jest potrzebna, aby ten zespół dobrze funkcjonował i realizował misję.
Warto dbać, aby wszystkie osoby pracujące w naszej firmie czuły się współautor(k)ami sukcesów i współodpowiedzialnymi za ewentualne porażki (bez szukania winnego / winnej, a jedynie z szukaniem procesów wartych usprawnienia).
No i oczywiście zaangażowaniu pracowników i pracowniczek może też pomóc współudział w zyskach, więc jeśli czujemy, że jesteśmy gotowi na dzielenie się zyskami (procentowo, akcjami) z osobami z nami współpracującymi możemy się i na to zdecydować.