Jaka reklama jest najskuteczniejsza? Jaką wybrać?

Zastanawiałem się ostatnio nad tym jaka forma reklamy jest w dzisiejszych czasach najskuteczniejsza.

Pewnie dla większości z to czytających najskuteczniejsza wyda się reklama w telewizji czy internecie, bo z tym mamy na co dzień do czynienia. Ale czy na pewno tak jest? Czy może, jak zawsze, to zależy?

--1335894141UVh

Jednym z najprostszych sposobów reklamy w dzisiejszych czasach jest prowadzenie fanpage. Mają to w ofercie specjalistyczne firmy, jak tutaj: brandbay.pl/prowadzenie-fanpage-na-facebooku. Facebook dla firm jest dziś tak naprawdę podstawową formą promocji w internecie. Choć, trzeba przyznać, że coraz częściej firmy zaczynają korzystać z innych platform: instagram, twitter, linkedin czy goldenline. I to na pewno jest potrzebne i to na pewno może się przydać firmie.

Ale może jest tak, że lepiej więcej zainwestować w reklamę przy drodze niż w internecie, albo na słupie zamiast w telewizji?

Mieszkając w konkretnym mieście czy w konkretnej wiosce możemy mieć słabe rozeznanie w tym co dzieje się poza naszą miejscowością, wiele osób porusza się jedynie po internecie, z pracy i do pracy oraz na lotnisko i z lotniska, a to bardzo mały wycinek świata jednak jest… Tam jest przecież cały kraj, cały świat dróg, dróżek, słupów, słupków, etc., które… No właśnie

Zastanawiając się nad wyborem reklamy przede wszystkim musimy się zastanowić nad naszą grupą docelową. Czy kierujemy reklamę do ludzi spędzających w internecie kilka godzin dziennie, czy może do ludzi, którzy w ogóle z internetu nie korzystają? Czy nasze produkty będą kupować ludzie, którzy mają w domu telewizor, czy tacy którzy korzystają już jedynie z internetu? Czy nasze usługi przydadzą się ludziom, którzy przejeżdżają daną drogą i czy są na tyle ciekawe, że Ci ludzie zapamiętają naszą reklamę przydrożną na którą wydamy mnóstwo pieniędzy?

Na te i inne pytania nie ma prostych i jednoznacznych odpowiedzi. To wszystko jednak trzeba wziąć pod uwagę tworząc biznesplan swojego przedsięwzięcia uwzględniający nie tylko nakłady finansowe, ale i nakłady czasowe, które zainwestujemy w to przedsięwzięcie.

Czyli podsumowując: jaka reklama jest najskuteczniejsza? Jaką wybrać?

To zależy.

Powodzenia w tworzeniu biznesplanów i wyborze odpowiednich form reklamy dla Waszych idealnych firm.