Wynajem biura – na co zwrócić uwagę decydując się na konkretną przestrzeń biurową?

budynki miasto

Wybór siedziby dla swojej firmy jest prawie równie ważny, jak wybór jej nazwy czy kierunku rozwoju na rynku. Aby odpowiednio spełniała ona swoje zadania, musi godzić ze sobą wiele elementów, co nie raz okazuje się dosyć trudne do osiągnięcia. Warto jednak do tego dążyć, ponieważ swoje zadania będzie odpowiednio spełniała jedynie taka powierzchnia biurowa, która stworzy pracownikom komfortowe i przyjazne warunki pracy, będzie właściwą wizytówką firmy oraz finansowo nie przytłoczy comiesięcznego budżetu. Należy również zadbać o wszelkiego rodzaju potrzebne akty prawne, aby dopełnić należytych formalności, jakich wymaga wynajem biura. Na co zwrócić uwagę decydując się na konkretną przestrzeń biurową?

Lokalizacja i otoczenie biura to podstawa

Wybierając się na oglądanie lokalu biurowego do wynajęcia warto dokładnie sprawdzić, co znajduje się w jego okolicy. Czy stosunkowo blisko znajdziemy przystanki komunikacji miejskiej, czy miejsc parkingowych w pobliżu jest wystraczająco dużo, czy w sąsiedztwie budynku dostępne są restauracje, knajpki i sklepy spożywcze? Byłoby też dobrze, aby niedaleko znajdował się przynajmniej jeden park i dostęp do drogi szybkiego ruchu, dzięki której bez problemu dostaniemy się do dowolnej części miasta.

Przechodząc do samej lokalizacji, w której zdecydujemy się na wynajem biura – na co zwrócić uwagę? Powierzchnie biurowe znajdujące się w ścisłym centrum są przeważnie bardzo kosztowne, a do tego wbrew pozorom łączą się z wieloma utrudnieniami niekorzystnymi dla prawidłowego funkcjonowania firmy. Same peryferia miasta również nie będą najlepszym rozwiązaniem – ciężko będzie tam dojechać komunikacją miejską, co może stanowić problem dla części pracowników. Najlepsze będą zatem dzielnice położone zaraz koło ścisłego centrum miasta, która zrównoważy wymienione wcześniej kwestie.

Wynajem biura – na co zwrócić uwagę?

Decydując się na określoną powierzchnię biurową dobrze byłoby najpierw sprawdzić stan techniczny budynku – kiedy był remontowany, czy posiada podziemny lub naziemny parking, ile klatek schodowych się w nim znajduje, czy jest winda. Warto również sprawdzić, czy znajdują się w nim prywatne lokale mieszkalne oraz inne firmy (jeśli tak to jakie). Wskazane jest również dopytanie o stan wszystkich instalacji tak, aby wyeliminować sobie wszystkie możliwe niespodzianki z nimi związane w przyszłości. Przedsiębiorcy z doświadczenia radzą innym, aby porozumieć się z właścicielem lub osobą wynajmującą powierzchnię biurową o możliwość przeprowadzenia remontu lub odświeżenia pomieszczeń, tak, aby dostosować je wizualnie i estetycznie pod potrzeby własnej firmy. Szczegółowe porady odnajdziesz na: https://www.herbewo.krakow.pl/blog/wynajem-biura-na-co-zwrocic-uwage/

Jednak zdecydowanie najważniejszą kwestią jest sprawdzenie wybranej przez nas firmy, od której wynajmiemy biuro, jakie ma opinie w internecie i wśród innych przedsiębiorców. Dobrze jest również skonsultować umowę najmu z własnym prawnikiem i zadbać o to, aby zawierała wszystkie niezbędne elementy, łącznie z bardzo szczegółowym opisem lokalu oraz wszystkich porozumień, na które zdecydowały się obydwie strony.