Google Ads i wiele możliwości reklamowania się w sieci

reklama w sieci

Reklama Google Ads jest doskonałą reklamą na start- sprawdzi się niemalże w przypadku każdego biznesu, a reklamy można zacząć wyświetlać niemalże natychmiast po wpłaceniu pieniędzy do budżetu reklamowego. Przede wszystkim, Adwords jest znane z bardzo wygodnego sposobu rozliczeń, a mianowicie płatności za efekt, czyli za kliknięcie użytkownika w reklamę. W praktyce, system daje nam możliwość wybrania preferowanego sposobu płatności, a dodatkowo do dyspozycji mamy bardzo wiele różnych typów kampanii. Tym samym, możemy zadecydować, w jaki sposób chcemy się reklamować, kiedy rozpocząć kampanię, kiedy ją zakończyć i na jakim obszarze wyświetlać reklamy. Samo prowadzenie kampanii reklamowej poleca się jednak zlecić profesjonalistom, którzy zaprojektują ją i będą ją na bieżąco monitorować pod kątem efektywności.

Reklama w wynikach wyszukiwania

To jedna z najprostszych i chyba najczęściej wybieranych rodzajów kampanii Google Ads. Zakłada wyświetlanie niewielkich reklam w wyszukiwarce Google nad, obok lub pod organicznymi wynikami wyszukiwania. Wyświetlanie reklam odbywa się na wcześniej wybrane słowa kluczowe, do których zostają ułożone teksty reklamowe. Projektując reklamę w wynikach wyszukiwania skupiamy się na użytkownikach, którzy wiedzą czego chcą i wchodzą do wyszukiwarki z konkretnym zamiarem- na przykład z posiadaną motywacją zakupową. Jest to więc taki typ kampanii, gdzie doskonale wiemy, jakich użytkowników chcemy pozyskać- świadomych, wiedzących czego chcą i czego szukają.

Reklama w sieci reklamowej

Może być zarówno reklamą tekstową jak i kampanią banerową w różnych formatach. Wyświetlanie reklam odbywa się w ramach serwisów partnerskich Google, dlatego też można dość trafnie targetować przekaz na przykład reklamując się na stronach o określonej tematyce czy na portalach typowo branżowych. Możliwe jest tutaj rozliczanie się za kliknięcie albo też za wyświetlenia. Warto jednak wiedzieć, że w przypadku takiej reklamy zdobywamy raczej użytkowników, którzy niekoniecznie mają w sobie motywację zakupową. Łapiemy na przykład przypadkowe osoby przeglądające dany artykuł czy wpis. Z tego też względu jest to doskonały typ kampanii do budowania świadomości marki na rynku czy do prowadzenia kampanii o charakterze informacyjnym czy społecznym.

Jeszcze inną, ciekawą formę reklamy w ramach Google Ads stanowi możliwość promowania się na portalu You Tube. Reklama wideo również może zostać zaprojektowana i wdrożona w ramach kampanii na szereg możliwych sposobów, w zależności od tego, jaki efekt chcielibyśmy uzyskać.